Jumaat, 28 November 2008

MARUAH UTUSAN MALAYSIA

TAHNIAH kepada Aziz Ishak dan Othman Mohamad kerana dilantik menjadi KP dan TKP , malangnya apakah yang akan terjadi kepada Utusan Melayu ini sekirannya kedua-dua bos besar tidak ada telor dan maruah.

Ini persoalan maruah akhbar Utusan Malaysia - bagaimana kedua-dua bos yang baru ini boleh membiarkan maruah akhbar yang mempertahankan orang Melayu boleh membiarkan orang luar memberi arahan untuk menetapkan untuk mengeluarkan satu-satu berita dan tidak menyiarkan berita-berita tertentu.

Bayangkan seorang ahli politik boleh mengarahkan agar beritanya dikeluarkan - walaupun tidak ada merit tetapi mahukan dikeluarkan - maka keluarlah arahan mahu berita itu dikeluarkan walaupun tidak ada apa yang baru hendak ditulis - paling menyedihkan diarahkan pula membuat susulan memandangkan berita yang diberi itu tidak ada nilai-nilai berita untuk memastikan berita itu dikeluarkan malahan paling menyedihkan bos-bos bawahan pun memang tak ada telor - mengikut tanpa batahan - persoalannya kemana arah Utusan Malaysia hendak dibawa - ingatkan bila si mamak tidak ada dan si melayu mengambil alih - akan ada maruah lah akhbar ini tetapi nampaknya semakin teruk dibuatnya.

Berdoalah sahaja ke hadrat Allah s.w.t untuk meyelamatkan Utusan Malaysia, bacalah doa ini untuk pelindungan diri:-

``Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim Ya Tuhanku, selamatkan lah aku dari orang-orang yang zalim itu'' (Al Qashash Ayat 21)




p/s: pak nujum baru beroperasi - pak nujum lama dah lama tukar tempat kerja -

4 ulasan:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

melayu ni tuan rumah tapi orang lain yang kutip sewa... tuan rumah kena tipu dan kena buli... terus papa kedana. ataupun sebagai tuan kebun getah dimana kuli yang toreh kaya raya sebab tuan kebun tak tahu apa yang ku li dia buat. maknanya tuan tak smart lah.

melayu ni asal yunan betul tetapi bercampur dengan orang asli melayu proto dan melayu negrito. tengoklah biologi kita dan perangai kita yang susah nak faham macam orang asli kan?

orang melayu ni tak nak jadi tuan tapi sanggup jilat dap. tak mau deb sebab liberalisasi dan reformasi. tak mau bahsa melayu sebab global. tak ngaku melayu dan tak bantu atau sokong bangsanya sendiri sebab kononnya perpaduan. itulah melayu yang kayakan orang lain dan tak sokong kedai bangsanya.tak sokong bos melayu tapi sanggup mati kerana taukeh cina atau india.pas pulak nak buat islam dengan dap. ketuanan rakyat tu... belum tentu melayu jadi tuan... macam singapura lah tu.

itulah melayu yang pelik dan ajaib perangainya... tak pernah bersatu dan sokong melayu sendiri... gilakan psikologi kita... devian namanya dalam psikologi. jiwa hamba atau tiada keyakinan diri. melayu kaya dan pandai dah jadi mat salleh dan tak ngaku melayu dah.. cakap, makan dan hidup cara mat salleh.

pelik melayu ni.

November 29, 2008 4:46 AM

Tanpa Nama berkata...

wei tak suka keja kat utusan, BERHENTI LAH

Tanpa Nama berkata...

nasihat kepada warga utusan, kita jangan layan pak nujum ni...lepas tu dia diam lah....

Tanpa Nama berkata...

mai keja berita harian heh heh heh