Isnin, 18 Jun 2007

Siri 1: Kebaculan Presiden NUJ Utusan Melayu

Manusia akan melakukan apa sahaja untuk mengekalkan kuasa yang mereka ada dan menggunakan apa sahaja untuk menjatuhkan orang yang cuba mencabar mereka dari terus berkuasa.

Sejak minggu lepas NUJ Utusan Melayu menghentam blog ini katanya bahawa ia bukan blog rasmi NUJ Utusan Melayu - memang benar ia memang bukan blog rasmi NUJ Utusan Melayu. Tetapi untuk pengetahuan blog ini telah beroperasi bertahun-tahun lamanya bagi menggantikan Suara NUJ-UM yang tidak diterbitkan lagi oleh Mantan Presiden NUJ Utusan Melayu dan semakin teruk lagi di bawah Presiden NUJ Utusan Melayu sekarang yang terus menjadi duri dalam daging kepada ahli-ahli NUJ Utusan Melayu yang kini kehilangan arah perjuangan sejak perpecahan berlaku di dalam kesatuan. Banyak perkara yang dipertahankan dan diperjuangkan dulu kini hanya tinggal kenangan sahaja, Presiden NUJ Utusan Melayu kini boleh dianggap sebagai Zombi Kampung Pokok Pisang bersekongkol bukan sahaja dengan Pengurus Kumpulan Sumber Manusia tetapi bersekongkol secara senyap dengan Ketua Pengarang untuk menarik sedikit demi sedikit faedah yang diperolehi oleh ahli-ahli NUJ Utusan Melayu yang dimulakan dengan penarikan balik Faedah Persaraan yang memang menjadi rencana bukan sahaja oleh lima bekas Pengurus Kumpulan Sumber Manusia tetapi juga oleh Pengerusi, Pengarah Eksekutif dan Ketua Pengarang.

Blog ini diwujudkan untuk memerangi bukan sahaja Pengerusi, Pengarah Eksekutif, Ketua Pengarang dan Pengurus Kumpulan Sumber Manusia tetapi juga Presiden NUJ Utusan Melayu yang sememangnya merupakan duri dalam daging dalam NUJ - dan harus di keluarkan dari NUJ Utusan Melayu bagi kebajikan ahli-ahli.

Blog ini akan terus menghentam, mendedahkan dan mentelanjangkan kepincangan yang berlaku di Utusan Melayu dan NUJ Utusan Melayu.

Kepada ahli-ahli NUJ Utusan Melayu teruslah melawat blog ini kerana ia merupakan wadah perjuangan kita untuk kebajikan pada masa akan datang.

Tunggu tulisan yang akan datang - akan mendedahkan lebih banyak lagi rencana yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin tertinggi Utusan Melayu dengan sokongan Presiden NUJ Utusan Melayu untuk terus menindas ahli-ahli NUJ Utusan Melayu.

p/s kepada sesiapa yang sedang mencari-cari siapa pengendali blog ini, saya berada di sebelah kamu, saya bernafas dengan udara yang sama kamu sedut, saya berebut komputer yang sama dengan kamu (tetapi blog ini ditulis bukan dipejabat - ia ditulis secara maya - di mana-mana sahaja)

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

itu presiden ah memang bacul oh - tak guna satu sen - kita tendang dia

Tanpa Nama berkata...

Bacul lagi pengendali laman web nie. Kalau berani dedahkan identiti. Malangnya bapak kamu, dapat anak pondan macam kamu. Ke kamu nie anak zina!

Tak sokong Nuj-um, tak sokong majikan, tak sokong pengarang. Hanya sokong org yang berani.

Depan KP sure kamu nie kecut teloq... kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

aku pun sokong anynomois kat ataih tuh!! Aku sokong pengendali blog nih kalau dia berani perkenalkan diri!! Aku sokong tulisan pendedahan kepincangan majikan, tapi gentleman mcm Jeff Ooi tuh!

Kalau pengecut, serupa itu pondan kat Jln Pahang!!

Tanpa Nama berkata...

fuh..i thought utusan is okay meh
dont fight-fight ma
just push the keyboard and publish the news lor
look at our paper, sin chew, kwong yit..gaduh2 tapi still can get from the street
end of the year still get bonus whatsoever
my advise is only one..if u afraid dilambung ocean, dont ever ask the contractors to built your house at the beach (understand ka?)

NIAMAAAHHHHHH!!!

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...

Pada mulanya saya pun berminat nak baca pendedahan di dalam blog ni. Dengan penuh harapan agar penyelewengan pihak atasan Utusan dapat didedahkan.

Tetapi malangnya ia menjadi medan pertelagahan sesama ahli NUJ Utusan.

Kepada peneraju blogger ini, anda kena ingat, lebih 80% ahli NUJ-UM menyokong tindakan kepimpinan NUJ-UM yang ada sekarang (dalam isu gratuiti).

Anda seolah-olah melukakan hati lebih 80% ahli NUJ-UM... usaha anda buka blog ini sia-sia dan hanya memecahbelahkan ahli sahaja.

Tanpa Nama berkata...

wahai pengendali blog nuj-um,

tak payahlah belasah nuj. byk lagi isu-isu besar yang boleh anda perjuangkan menerusi blog ni.

cubalah gali sikit isu majikan termasuk editor2 meja tertentu yang tindas/tekan/harass/naya/goda reporter.

sampai ada reporter mintak tukar meja, tak tahan. ada juga yang dah berhenti.

tetapi editor berkenaan masih lagi survive menikmati minum petang setiap ahri dengan bos-bos tertentu tanpa rasa bersalah sedikitpun!

tulah duri dalam daging sebenar!!!!

salam.

Tanpa Nama berkata...

if you are man enough, show your dick now!

Tanpa Nama berkata...

perjuangan kita belum selesai......

Tanpa Nama berkata...

janganlah gaduh-gaduh, sya tak sukalah gaduh-gaduh! kalau hubby sya tau...dia marah tau!!!

Tanpa Nama berkata...

Isu gratuiti, ia disokong oleh majoriti ahli Nuj-Um bukan oleh 2,3 kerat ex-exco keciwa dan 2,3 kerat kuncu2nya!

Kalau ex-Exco keciwa ada PRINSIP, pulangkanlah duit tunggakan tu atau bagi kat aku ker!

Yang aku dengo, diaorang lebih over bergumbira, SEBAT duit tunggakan sampai licin....

Tanpa Nama berkata...

Apa laaa... pak nujum pun manyak takut woooiiiii.... Guna vandrem laa kasi itu KP sama Pengerusi.

Tanpa Nama berkata...

Tunggu kemunculan blog baru yang lebih terbuka yang akan menyentuh kezaliman dan penyelewengan pengurusan, pengarang dan mereka-mereka yang bersekutu dengannya.

Tanpa Nama berkata...

Tunggu kemunculan blog baru yang lebih terbuka yang akan menyentuh kezaliman dan penyelewengan pengurusan, pengarang dan mereka-mereka yang bersekutu dengannya.

Tanpa Nama berkata...

Kalau nujum tak puas hati, blah la dari Utusan, habis citer. Tak yah nak panjang lebar buang masa tulis benda2 ni. Biar lah tuhan saja yang menetukan siksaan kepada sesiapa yang bersalah.

Tanpa Nama berkata...

Kat dalam nih bukan main lagi, garangggg!!

Depan KP mungkin terketaq-ketaq! Yes Boss!

Tanpa Nama berkata...

takyah laaa tabur fitnah mcm ni.. buat masuk neraka je nanti, lepas tu ajak orang lain join masuk gak...alahai... kalau ada teluq face to face lah dgn Presiden NUJ...