Rabu, 28 Januari 2009

Besar, Berani dan Berpengaruh - ya lah tu

Utusan kini berwajah baru - wah kembang kempis si KP dapat pujian melata kerana perubahan tersebut tapi adakah KP ada telur ke tidak sehinggakan ada seorang pembaca cadang KP beli telur di kedai kalau tak ada telur letak dalam poket kiri dan kanan serta pastikan ia tak pecah kalau tidak tak bertelur lah lagi malangnya memang KP tak ada telur tak payahlah pakai slogan Besar, Berani dan Berpengaruh kalau KP sendiri tak berhati Besar tak berfikiran Berani serta tidak Berpengaruh.

1) MEMANG KP Besar, Berani dan Berpengaruh, bayangkan Ketua Biro yang dipanggil balik kerana masalah disiplin bukan setakat itu sahaja tapi tak boleh buat kerja hanya copy dan paste dilantik menjadi NE, fuh mengamuk lah ANE yang dulu terpaksa mengedit story Ketua Biro ni yang memang bukan setakat tak reti tapi memang macam lembu terencat akal. Tengoklah sekarang datang pukul 4 ketuk sana ketuk sini tak ada buat apa ha memang betul betul lembu terencat akal - agaknya KP pun dah kena virus lembu terencat akal.

2) MEMANG KP Besar, Berani dan Berpengaruh kerana tawaran eksekutif kepada wartawan-wartawan masih lagi seperti dulu , masih mengamalkan penindasan, kenaikan gaji hanya RM200 dan ada yang telah dinaikan gred 4 dari gred 3 bermakna kenaikan tahun ini RM250 tapi malangnya ditindas gila surat tawaran eksekutif hanya dimulakan dari gred 3 - ha ha ha memang KP penindas yang besar,berani dan berpengaruh.

3) MEMANG KP Besar, Berani dan Berpengaruh - Sigap di tukar kepada WOW - fuh memang WOW lah malangnya tak ada perbezaan langsung dengan Sigap setakat tukar nama tapi isi tak ada perubahan tak payahlah tukar

Nilah gara gara KP tak ada telur tak berani nak buat perubahan total ha nasiblah apa nak jadi dengan Utusan jawabnya teruslah berjiran dengan tempat besi buruk

4 ulasan:

Awanama berkata...

Dey... Lu ni macam Hidraf laa. Hentam bos & company sendiri tapi tiap2 bulan cucuk duit gaji yg kompeni lu bayar dan duit claim OT & DP yang bos yang lu hantam yang sign. Lu patut ikut geng2 Hidraflah. Kalu lu tak suka ini kompeni, ini bos.. elok lu belenti laa.. apa susah2.. Kalu ini macam tuhan Allah kata lu punya makan duit talak berkatlah. Duit itu juga lu kasi sama anak, isteri, sama mak ayah mertua.. Taubatlah kawan, atau berenti saja. Itu ramai lagi di luar sana yang mahu kerja sama ini kompeni...

Awanama berkata...

Salam Sahabat,

Saya agak terkejut membaca ulasan ini.

Nampaknya kita yang tak sayangkan Utusan, cerita buruk kat orang luar.

Sekiranya kita mahu kritik, kritik lah secara baik bukannya kita memaki hamun orang.

Kalau tak sayangkan utusan pun, tidak perlu lah kita hendak maki orang tak tentu hala.

Macam mana kita hendak menaikkan Utusan sekirannya Utusan memunyai Pekerja yang sebegini rupa.

Emmmmmm.....

Awanama berkata...

apa lah pak nujum... tulis ikut musim

doraemon berkata...

Tukaq sikit buleh ka.
Besar, Berani, Berpengaruh, tapi tak masyuukkkkk