Rabu, 29 Ogos 2007

Tahniah KM 10 TAHUN JADI KP

Tahun depan genaplah 10 tahun KM jadi KP (Ketua Pengembala) - tahniah kepada anda kerana berjaya menjadikan Utusan ?????????????????.

1. Porak-peranda:
Berikutan pemberhentian kira-kira 40 wartawan, penolong pengarang dan pengarang serta kini bergelut dengan kekurangan wartawan berkebolehan - yang tinggal mengendalikan Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia hanya pengarang-pengarang yang `Yes Sir' , penakut dan tidak tahu apa yang hendak ditulis.

2. Edaran akhbar merosot:
Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia yang dulunya akhbar paling tinggi jualan dengan Utusan Malaysia mencecah 350,000 naskah kini hanya tinggal 180,000 naskah dan Mingguan Malaysia yang dulunya mencecah pengedaran 650,000 kini hanya tinggal 350,000.

3. Paling Dibenci Orang Melayu:
Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia kini tidak lagi menjadi pilihan orang-orang Melayu kerana ia tidak mempunyai aspirasi akhbar orang Melayu.

Anda akan mencapai usia 55 tahun pada tahun depan - persoalannya adakah anda akan menyambung kontrak anda sendiri untuk menjadikan anda KP yang paling lama berkhidmat. Nampaknya anda telah memulakan lobi-lobi untuk mendapatkan belas ehsan dari Perdana Menteri dan Budak-budak Tingkat 4 bagi membolehkan anda menyambung perkhidmatan anda sebagai KP . Teruskan melobi kami pasti anda akan berjaya menyambung kontrak - tapi ingatlah bahawa setiap apa yang anda lakukan semasa menjadi KP - anda jawablah di Akhirat nanti - pastinya kami antara pekerja-pekerja yang akan melontarkan pelbagai tuntutan kepada anda di Padang Mashyar. Jumpa di Neraka KM.

21 ulasan:

Anti-KP berkata...

guling kan dia hingga juling....

merdekaria berkata...

pak nujum,

KP tu mana pernah `merdeka' kepala hotak dia!

jack_sparrow berkata...

pak nujum,

aku tak mahu jumpa dia di neraka....biar dia sorang je masuk kat situ.

aku cuma nak tengok dia `suffer' di neraka dunia je!

oghang_tua berkata...

wahai oghang utusan,

marah benar hangpa pada KM! Apa dosa dia?

kambing_jamnapari berkata...

bro,

KM akan duk tampuk tu sampai mati...bengkak....busuk....buruk...relai......

mata_mata berkata...

pak nujum, brotha & sista,


watch out! spy-spynya bergentanyangan di utusan!!!!!

tahyat_awal_tak_sama_dengan_tahyat_akhir berkata...

pak nujum,

jom sama-sama kita nyanyikan (ikut melodi selamat hari jadi)

``selamat panjang umur, selamat panjang umur, selamat panjang umur KM, selamat panjang umurrrrrrrrrrrrrrr.

kepala_butuh_hang berkata...

nujum,


mana ada! `aku tak caya! aku tak caya KP kita tu suka lobi-lobi!

yg aku tahu, dia gila publisiti lately!

gila publisiti tu kira lobilah ye!!!

kwn_baik_kalid_tapi_prangai_tak_seburuk_kalid berkata...

pak nujum,

bolehlah guna KGU jadi tukang lobi dia!

fly berkata...

pak nujum,

tak baik kita duk mengata KP........dia kan baik.....

merdeka berkata...

pak nujum,

malulah seorang KP besar mcm dia boleh dicucuk hidung bagai lembu atau ditarik-tarik leher bagai kambing jamnapari oleh bebudak hingusan di tingkat 4 tu!!!!

metalicca berkata...

pak nujum,

tahniah, hidupkan balik blog ni!
ingat diam lama dah mati.teruskan sebagai wadah suara hati pekerja utusan.

x_utusan berkata...

pak nujum,

ANTARA TUHAN DAN LEMBU

Di Utusan

KM = TUHAN
Kata-katanya = Wahyu
Engkar = Dosa
Dosa = Hukuman


Di Tingkat 4, JPM

KM = LEMBU
Hidungnya = dicucuk dan ditarik-
tarik
Oleh = Anak-anak Monyet
juboq merah.

Di rumah

KM = ????????

shilpa berkata...

pak nujum,

dulu org tu bukan main tak mau publisiti!

sekarang orang tu bukan main gila publisiti!

kenapa hah?

jack_sparrow berkata...

bro,

kalau di opis aku tak hingin nak tengok muka dia, apa lagi di masyar, lagi tak hingin!

bomoh_chambah berkata...

pak nujum,

KM paling lama jadi KP
KM juga paling hampeeeeh!!!!

Tak ada apa yang dia buat pada jabatan pengarang selama ni!

Kutuk, kondem, belasah jabatan pengarang di depan jabatan lain banyaklah! Nak jadi herolah tu kononnya belasah anak buah sendiri!!!!!

DANGDUT SEDAP berkata...

HAI PAK NUJUM A.K.A PAK RAMLI..
NAPER DAH LAMA TAK DTG DANGDUT.. BOSAN LAH U TAKDER..
I RINDU GELEKAN DAN GESEKAN U MASA U DTG DULU2 NGAN ANAK BUAH U TUH...

Mamak Pelita berkata...

Kita tunggu penulis kolum PLANET MIR jadi KP. Mesti gempak punya...
dengar khabar dia dah nak bertunang dgn sorang gadis IT yang cun melecun (mcm pinang digelek stemrol)... sebelum ni dia baru putus tunang dgn cikgu MCKK...

Kepada pelayar blog ni... cuba teka sapa penulis kolum PLANET MIR ni...klue dia... muka macam M. Amin kalau dapat jawab anda akan dibelanja berbuka puasa dan sahur kat PELITA...

menyongsang berkata...

dei bile nk update?

SBTVD berkata...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the SBTVD, I hope you enjoy. The address is http://sbtvd.blogspot.com. A hug.http://sbtvd.blogspot.com/

romsam berkata...

New Cabinet:



Prime Minister - Anwar

Deputy Prime Minister - Lim Kit Siang

Agriculture Minister -

Community Minister -

Culture Minister - Farish Noor

Defence Minister - Azmin Ali

Education Minister - Nga Kor Ming

Environment Minister - Teresa Kok

Finance Minister - Tony Pua

Foreign Minister - Ramasamy

Health Minister - Tan Seng Giaw

Home Minister -

Information Minister - Jeff Ooi

Law Minister - Teng Chang Khim

Manpower Minister -

Sports Minister -

Technology Minister -

Trade Minister - Khalid

Transport Minister - Liew Chin Tong

Tourism Minister -